یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
 

ایوان ریدلی به دلیل دستگیریش توسط طالبان در سال ۲۰۰۱ در بین روزنامه نگاران معروف است او پس از آزادی از دست طالبان به دین اسلام گروید.

به گزارش «زن فردا»، خانم ریدلی روزنامه نگاری انگلیسی است که به دلیل دیدگاههای صریحش در دفاع از اسلام در بین مسلمانان اروپایی شناخته شده است.

در روزهای پس از واقعه ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱میلادی که آمریکا آماده حمله به افغانستان می‌شد،خبر دستگیری یک خبرنگار زن انگلیسی به نام ایوان ریدلی در افغانستان توسط حکومت طالبان، یکی از تیترهای مهم اخبار جهان شد.

وی گرچه خود را با چادر و برقعه زنان افغانی پوشانده بود و سوار بر قاطری وارد خاک افغانستان شده بود ولی مورد شناسائی مأموران طالبان قرار گرفت و به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر شد و پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا، آزاد شد و با بدرقه رسمی حامد کرزای به انگلستان بازگشت.

پس از یک سال بار دیگر خبری در مورد این خبرنگار از رسانه‌ها در دنیا منتشر شد واین بار خبر، خبر رهایی و آزادی او از قید ضلالت و مشرف شدن او به اسلام بود.

1_3703اسلام آوردن
یکی از مجلات آمریکایی پس از اسلام آوردن با وی مصاحبه‌ای انجام داد، وی با بیان چگونگی روی آوردن به اسلام، گفت که شاید برای بسیاری خبر اسلام آوردن من قابل هضم نباشد.

ریدلی در پاسخ به این سؤال که چرا به دین اسلام روی آورده گفت: «پس از دستگیری، طالبان مرا پیش امام مسجدی بردند و قبول اسلام را به من پیشنهاد کردند. من فکر کردم که اگر پیشنهادشان را بپذیرم خیال می‌کنند که استقلال رأی ندارم و اگر نپذیرم، از مخالفین اسلام قلمداد می‌شوم. نهایتاً وعده کردم که پس از آزادی، در لندن به مطالعه و بررسی اسلام و قرآن بپردازم؛ حسب وعده پس از آزادی به تحقیق و بررسی پرداختم. پس از پایان تحقیق، قدرت روحی و روانی عجیبی در خود احساس کردم و حقایقی که در نتیجۀ این تحقیق و بررسی به آنها پی برده بودم تأثیر شگرفی بر من گذاشت».

وی در پاسخ به این سوال که چه بُعدی از اسلام شما را تا این حد شیفته و مجذوب خود کرد گفت: نمی‌توان به بُعد خاصی اشاره کرد؛ البته می‌توان علت آن را بوجود آمدن دید منفی نسبت به جهان مسیحیت بیان کرد. سربازان اسرائیلی مقدس‌ترین مکان مسیحیان و محل تولد حضرت مسیح، کلیسای (Hurrah Of Nativity) را به گلوله بستند اما کشیشها و مسیحیان هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندادند و سکوت کردند؛ وقتیکه هتک حرمت مقدس‌ترین مکان مذهبی برای آنها اهمیت ندارد، چگونه به تعلیمات و گفته‌هایشان تن دهم؟

این زن خبرنگار انگلیسی با اشاره به حیرتش از اهمیت زن در اسلام افزود: از بررسی جایگاه زن در قرآن متحیر شدم زیرا قرآن نه تنها زنان را محکوم و مظلوم قرار نداده، بلکه از آزادی آنان سخن به میان آورده، و بر تساوی زن و مرد از نظر ارزش، انسانیت، حق کسب علم و دانش و غیره… تصریح دارد. وقتی من قوانین طلاق و حق مالکیت زن را بررسی کردم، چنان مترقی و پیشرفته بنظر می‌آمد که گوئی به تازگی در دادگاه خانواده به تصویب رسیده است. به نظر من بسیاری از وکلا برای اثبات دعاوی خود از قوانین مدنی اسلام الهام می‌گیرند. با افزایش اطلاعاتم در مورد اسلام، حقانیت و عقلانیت آن بیشتر برایم آشکار می‌شود.

ایوان ریدلی اعتراف کرده که زنی مذهبی از فرقه پروتستان بوده است و مدتها معلم سندی اسکول بوده و در جلسات کلیسا به اجرای موسیقی می‌پرداخته است. اما به خاطر اینکه کلیسای انگلیس با تکیه بر مقبولیتش، اصولش را در طاق نسیان نهاد، از آن روی‌گردان شد.

yfonne-ridley2

ریدلی و حمایت صریح از فلسطین
ریدلی از سیاستمداران حزب احترام انگلیس است حزبی که جرج کلوی عضو مجلس عوام انگلیس ریاست آن را بر عهده دارد.

به گزارش «زن فردا» و به نقل از جهان، ایوان ریدلی یکی از فعالان دفاع از حقوق فلسطینیان و آزادی غزه در انگلیس است وی در یکی از تجمع های دفاع از فلسطین گفت: مبارزه برای فلسطین آزاد در حال ورود به مرحله تازه ای است که بسیار خطرناک تر و خونبارتر از قبل است.

این زن خبرنگار با اشاره به تعداد شهدای فلسطینی افزود: هرچه شمار خواهران و برادران شهید فلسطینی بیشتر می شود آن چه شاهد آنیم ویرانی و زوال رژیم صهیونیستی است.

ایوان ریدلی شهرک نشینان صهیونیست را به اوباش سرشار از تنفر تشبیه کرده و گفت: این شهرک نشینان چهره واقعی صهیونیسم را نمایان می کنند و ما این چهره را در جریان جنبش آزادی غزه برای شکست محاصره وحشانه غزه از دریا دیدیم.

وی در پایان افزود: چیزی که امروز بسیار روشن است این است که اگر چه اسرائیل به ما اجازه ورود به غزه را نداد اما آنها نتوانستند ما را متوقف کنند.

لازم به توضیح است که ایوان ریدلی در حال حاضر مجری پرس تی وی است.

منبع:http://zanefarda.ir/1389/06/%D8%AF



نظرات شما عزیزان:

mahdiyavaran
ساعت12:12---10 خرداد 1390
با سلام
وب جالبی دارین. لطفا یک سری هم به وب من بزنید. اگر هم دوست داشتید لینک کنید
mahdiyavaran.loxblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.